איך עובד מנגנון של מנעול ומפתח?

 

בשורות הבאות אנחנו מציגים הסבר מקיף כיצד עובד מנגנון של מנעול דלת ואיך ניתן לפרוץ דלת.

אם אתם מרגישים שאתם מעדיפים להזמין פורץ מנעולים מקצועי – מוזמנים ליצור איתנו קשר בכל שעה, בטלפון: 055-9706744

 

אם ניקח את המנעול הנפוץ ביותר כיום – מנעול פינים אשר נמצא בשימוש כבר אלפי שנים, עוד מהימים של מצרים העתיקה, יש לו 5 רכיבים עיקריים:

בית המנעול – זוהי בעצם המעטפת – מבנה אשר מכיל את כל רכיבי המנעול ומתחבר לדלת עצמה.

צילינדר – המקום אליו נכנס המפתח. הצילינדר הוא אזור גמיש שיודע לזהות אם הכניסו אליו את המפתח הנכון ורק אז ייפתח.

קפיצים – תפקידם לדחוף את הפינים של המנעול כלפי מטה (לכיוון הצילינדר).

פינים סוגרים (בכחול)שומרים על המנעול סגור כשאין מפתח בצילינדר וחוצצים בין הצילינדר לבית המנעול.

פינים פותחים (באדום)כאשר מפתח מוכנס לצילינדר הפינים הפותחים באים במגע עם החלק העליון של המפתח. לכל אחד מהפינים הפותחים יש אורך שונה שמתאים במדויק לצורה של המפתח. כאשר מוכנס המפתח הנכון הפינים הפותחים עולים כלפי מעלה ורק אז ניתן לסובב את המפתח ולפתוח את הדלת.

איך עובד מנגון מנעול

בקיצור: פריצת מנעול או דלת יכולה להתרחש על ידי ביצוע מניפולציה על הפינים של המנעול ודחיפתם כלפי מעלה (בדיוק כפי שקורה כאשר מוכנס המפתח הנכון). איך ניתן לעשות זאת ללא מפתח? מיד נסביר…

 

כדי לפרוץ מנעול דלת אנו עושים שימוש בשני כלים מרכזיים: כלי לפריצת מנעול ומפתח ברגים

 

תמונה של כלי פריצה מנעול
כלים לפריצת מנעולים ודלתות

 

התפקיד של כלי הפריצה הוא לדחוף את הפינים כלפי מעלה. יש סוגים שונים של כלי זה וכל אחד מהם מגיע כשבחלקו העליון צורה מעט שונה (משונן / חד וכדומה). אנחנו משתמשים בכלי שנקרא "מגריפה" אשר חלקו העליון משונן, גמיש ומפותל ויכול לשמש לפתיחה של פינים רבים במקביל (בדיוק כמו מפתח).

הכלי השני בו נעשה שימוש הוא מפתח הברגים (כלי קטן בצורת L) אשר גם מאפשר לנו ליצור מרווח לתמרון בתוך הצילינדר וגם מחזיק את הפינים הפותחים ושומר עליהם שלא יפלו חזרה לכיוון הצילינדר וימנעו פתיחה של המנעול.

 

עכשיו כשהבנו את הידע הבסיסי כיצד פועל מנגנון הנעילה של מנעול, אפשר לעבור לשלבי הפריצה עצמם:

 

מנעולן ביבנה זול מומלץ

 

איך לפרוץ דלתות ומנעולים בעצמכם – שלבים (שיטה אחת מיני רבות):

שלב 1: מכניסים את הקצה הקצר יותר של מפתח הברגים לתחתית הצילינדר דרך חור המנעול ומפעילים לחץ קל אל הצד שאליו אמור להסתובב המפתח כשפותחים את המנעול. לא צריך להפעיל יותר מדי לחץ, אלא לחץ מתון בלבד. מנעולן מנוסה מתורגל בביצוע התהליך הנ"ל ויודע בדיוק כמה לחץ יש להפעיל, ככל שמתרגלים יותר כך צוברים יותר ניסיון מעשי.

שלב 2: כל העת ממשיכים להפעיל לחץ עם מפתח הברגים במקום המתאים ובמקביל לוקחים את כלי הפריצה המשונן ומכניסים אותו דרך חור המנעול כמה שיותר פנימה, עד הסוף.

שלב 3: באמצעות כלי הפריצה יש להפעיל לחץ כלפי מעלה ולדחוף בעדינות את כל הפינים הפותחים ולהצמיד אותם לחלק העליון של המנעול.

שלב 4: אם הפעלתם מספיק לחץ, חלק מהפינים הפותחים יישארו למעלה והצילינדר יסתובב מעט (לא תמיד ניתן להבחין בסיבוב זה, בייחוד אם אין לכם ניסיון בתחום).

שלב 5: כעת הכניסו את כלי הפריצה פעם נוספת עד לחלקו האחורי של המנעול וחיזרו על פעולת הדחיפה וההצמדה של הפינים הפותחים כלפי מעלה עד שכל הפינים מתקבעים במקומם בחלק העליון.

שלב 6: לאחר שכל הפינים הפותחים התקבעו בחלקו העליון של המנעול ניתן יהיה לסובב את הצילינדר סיבוב מלא ולפתוח אותו (בדיוק כמו שקורה כשמשתמשים במפתח האמיתי).

 

איך פורצים מנעול דלת

 

לפניכם סרטון שמדגים שימוש בשיטה הנ"ל בכדי לפרוץ דלת:

 

לא בטוחים שהבנתם עד הסוף ורוצים שמנעולן מקצועי יגיע ויפרוץ את הדלת? ניתן ליצור קשר בטלפון: 055-9706744

 

הערה חשובה: יש לראות בכתוב בדף זה כהמלצה בלבד ולהתייחס למדריך זה בזהירות המתבקשת. חשוב להפעיל שיקול דעת, במידה ואינכם בטוחים – צרו קשר עם פורץ מנעולים מורשה או פורץ דלתות בעל הסמכה.

כמובן שאין לעשות שימוש במידע לעיל בכדי לנסות לפרוץ מנעולים או דלתות או מנעולים שאינם רכושכם הפרטי.